
Povestea de mai jos este despre cum am inceput domeniul IT&C si cum s-a nascut INOVA.
Când eram în liceu, visam să am o motocicletă (printre altele). La finele clasei a XII-a, am reușit să-l conving pe tatăl meu să-mi ia un ETZ de 125 cm 3 din ’61. Am lucrat un an la el, l-am dezmembrat în bucăți, i-am făcut ghidon tip coarne, rezervor vopsit metalizat, cască recondiționată și vopsită, în fine, tot ce trebuia la vremea aceea și la ce găseam în magazine sau în Ungaria. Asta se întâmpla în 1995. Nu aveam carnet de conducere cat. A. După ce am terminat-o de finisat, am luat și permisul. Am intrat la facultate, am folosit-o vreo două săptămâni, după care, fratele meu mijlociu m-a convins să o vând și să-mi iau calculator (nu aveam pe atunci). Pe banii de motor, am luat un Pentium 1 și așa am început să învăț și să lucrez în acest domeniu. De atunci și până în 1999, cand eram și student la Calculatoare, am tot învățat partea de IT&C (la
care învăț și acum), instalând și reparând calculatoare la cunoștințe, prieteni, etc.
În 1999, mi s-a oferit ocazia să predau în liceul la care am terminat și eu. Am zis, de ce nu?
Eram anul V la facultate, când am început să predau, după care, în 2000
m-am și titularizat pe post. Între timp, am început colaborarea cu o firmă, mare la aceea vreme, unde am început să-i învăț pe cei de acolo partea de Office (Word, Excel, etc.). După un timp, am început să mă ocup și de partea de hardware la aceea firmă, tot ca și colaborator. La un moment dat, prin 2003 cred, mi s-a comunicat că nu se mai poate să colaborăm cu contract de colaborare (chestii legisative), dar putem colabora ca și firme.
AȘA S-A NĂSCUT INOVA
Am făcut demersurile necesare și, într-un final, s-a născut INOVA, în decembrie 2004. În 2005, am continuat colaborarea cu firma de care povesteam anterior și, printre altele, au început să apară clienți noi, clienți care ne-au contactat primind referințe de la cunoștințe, alți clienți, etc. Am început să semnăm contracte cu acești clienți, pe partea de service IT&C. Colaborarea cu firma de care vă povesteam la început, ne-a lansat în competiția acumulării de cunoștințe, lucrând cu echipamente noi, echipamente care, de altfel, nu aveam posibilitatea să lucrăm până atunci (servere, VoIP, switch-uri, routere, etc.). Am început și delegațiile prin țară, unde instalam echipamentele și făceam configurările necesare funcționării
echipamentelor. Am început să aplic toate cunoștințele acumulate, noilor clienți veniți. Am învățat ce înseamnă organizare pe partea de IT&C (încă mai învăț 🙂 ), organizare pe care o implementez și acum în INOVA.


În 2005, am făcut pasul de a achiziționa prima mașina nouă. Am avut o DACIA combi, pe care am vândut-o și am dat avans pentru un Matiz nou. La început, îmi făceam probleme în legătură cu leasing-ul, pentru ca apoi, după un an, să îmi fac probleme să nu uit să plătesc rata la timp. Lucrurile au început să meargă, am început să fac angajări (nu mă mai descurcam singur). În 2007, un coleg de la școala unde predam, mi-a recomandat un “băiat excepțional”, părere la care am ajuns și eu să o am despre Ionuț. Ulterior, în 2008, am ajuns la 3 oameni angajați, dintre care unul lucrează în continuare la noi. Astfel, întotdeauna am luptat ca cine vine în INOVA să și rămână. Mai mult decât atât, am considerat că este esențial ca omul să vină cu plăcere la muncă, având astfel un randament mai bun.
Revin la ideea anterioară. Între 2008 și 2010, am rămas cu 3 colegi, după care din 2011 am ajuns la 4 colegi, pentru ca în 2013 să ajungem la 5 colegi, iar în 2014 la 10 colegi. Acum suntem 13 colegi și încă mai căutăm să creștem familia.
DE LA ÎNCEPUT, AM MERS PE IDEEA DE A INVESTI, CAM TOT CE AM
CÂȘTIGAT, ÎNAPOI ÎN INOVA, DREPT PENTRU CARE, ÎN 2014, AM REUȘIT
SĂ NE MUTĂM LA CASA NOASTRĂ, IAR DIN 2016 AM EXTINS “CASA” CU
UN DEPOZIT. ÎN TOTAL AVEM APROX. 400 MP LA DISPOZIȚIE. 🙂

De prin 2013, am cochetat cu ideea de a instala și monta camere de supraveghere, sisteme antiefracție, control acces, etc. Oarecum, a venit această solicitare de la clienții pe care îi aveam la acea dată. Și asa am început și acest segment de a proiecta, instala și configura sisteme de Securitate. În 2013, ne-am licențiat la IGP, în “Proiectare, instalare, modificare sau întreținere a componentelor sau a sistemelor de alarmare împotriva efracției”, iar spre sfârșitul lui 2013, în “Instalare și întreținere a sistemelor și instalațiilor de semnalizare, alarmare și alertare în caz de incendiu”, adică detecție incendiu. Din acel moment, am început la modul cel mai serios să profităm și de acest segment care, după părerea mea, a fost un succes pentru noi. Prima centrală de detecție incendiu, am instalat-o la noi la sediu (în primul rând pentru siguranța noastră, dar și să putem testa). Prima alarmă am instalat-o la un
client (magazine nonfood). Într-o zi de vineri (cred), m-am întâlnit cu reprezentanții acestei companii (în prealabil i-am anunțat că suntem autorizați și pe acest segment), întâlnire la care au solicitat să le montăm sisteme de alarmă și supraveghere video. Eu am fost foarte fericit că am primit această șansă! Am zis: ”Sigur ca da!”.

Colegul meu, Ionuț, a luat manualul centralei de antiefracție în weekend, iar luni, când să instalăm primul sistem, a venit cu lecția învățată (lucru pe care l-am apreciat enorm). Întotdeauna le-am spus tuturor colegilor că învață în primul rând pentru ei. Că aplică, în acest moment, tot ce au învățat, la INOVA, este altceva. Sincer să fiu, nu am mai văzut așa “foame de a învăța” de la Ionuț încoace. Nu la acel nivel. Încetișor, am ajuns să instalăm și la alți clienti aceste sisteme de securitate și așa am reușit să dezvoltăm, pe lângă IT&C, și acest segment. Mai mult, am început dezvoltarea segmentului sistemelor de sonorizare în spații comerciale. Suntem la început, dar dornici de a învăța lucruri noi. Am început în forță și partea electrică, așa că am angajat electrician. Greu la început, dar sunt încrezător că și acest segment va crește în timp. Cu puțin noroc și foarte multă muncă, cred că vom reuși. An de an, am mers pe principiul să realizăm mai mult decât anul precedent. Cu un leu în plus față de cel anterior și era bine (îmi ziceam eu). Dar, s-a dovedit a fi mult mai bine tot timpul. A crescut partea de servicii, dar a scăzut puțin partea de vânzare, lucru pe care intenționez să-l îndrept, pentru că mi-am propus, de ceva vreme, să angajăm un om pe partea de vânzări. Parcul auto l-am tot extins, facem foarte multe delegații în țară, așa ca am ajuns la 10 mașini (mici și măricele 🙂 ), PLUS motocicleta mult visată – un Dragstar de 650 cm 3 , dragoste la prima vedere.
Deocamdată atât! Restul în timp, să vedem ce vom mai face. Sper să vă scriu doar lucruri bune!