+40 359 414 384

Strada Apateului 136, Oradea 410541

Povestea de mai jos este despre cum am inceput domeniul IT&C si cum s-a nascut INOVA.

Cand eram in liceu visam sa am o motocicleta (printre altele). La finele clasei a 12-a am reusit sa-l conving pe tatal meu sa-mi ia un ETZ de 125 cmc din ’61. Am lucrat un an la el; am dezmembrat-o in bucati, i-am facut ghidon tip coarne, rezervor vopsit metalizat, casca reconditionata si vopsita, in fine, tot ce trebuiea la vremea aceea si la ce gaseam in magazine sau in Ungaria. Asta se intampla in 1995. Nu aveam carnet de conducere cat. A. Dupa ce am terminat-o am luat si permisul, am intrat la facultate, m-am dat cu ea (motocicleta) vreo doua saptamani, dupa care fratele meu mijlociu m-a convins sa o vand si sa-mi iau calculator (nu aveam pe atunci). Pe banii de motor am luat un Pentium 1, si asa am inceput sa invat si sa lucrez in acest domeniu. De atunci si pana in 1999, cand eram si student la Calculatoare, am tot invatat partea de IT&C (la care invat si acum 🙂 ), instaland si reparand calculatoare la cunostinte, prieteni, etc.
In 1999 mi s-a oferit ocazia sa predau in liceul la care am terminat si eu. Am zis, de ce nu?
Eram anul 5 cand am inceput sa predau, dupa care in 2000 m-am si titularizat pe post. Intre timp am inceput colaborarea cu o firma, mare la aceea vreme, unde am inceput sa-i invat pe cei de acolo partea de Office (Word, Excel, etc.) si dupa un timp am inceput sa fac si partea de hardware la aceea firma, tot ca si colaborator. La un moment dat, prin 2003 cred, mi s-a comunicat ca nu se mai poate sa colaboram cu contract de colaborare (chestii legisative), dar putem colabora ca si firme. Adica mi s-a sugerat sa-mi fac o firma ca sa putem colabora pe viitor.

Asa s-a nascut INOVA

Am facut demersurile necesare, si intr-un final s-a nascut INOVA in decembrie 2004. In 2005 am continuat colaborarea cu firma de care povesteam anterior, si printre altele au inceput sa apara clienti noi, clienti care ne-au contactat primind referinte de la cunostinte, alti clienti, etc. Am inceput sa semnam contracte cu acesti clienti pe partea de service IT&C. Colaborarea cu firma de care va povesteam la inceput ne-a lansat in competitia acumularii de cunostinte, lucrand cu echipamente noi, echipamente care de altfel nu aveam posibilitatea sa lucram pana atunci (servere, VoIP, switch-uri, routere, etc.). Am inceput si delegatiile prin tara, unde instalam echipamentele si faceam configurarile necesare functionarii echipamentelor. Cu cunostintele acumulate, am inceput sa le aplic noilor clienti veniti. Am invatat ce inseamna organizare pe partea de IT&C (inca mai invat ), organizare pe care am incercat sa o implementez si in INOVA.

In 2005 am facut pasul de a achizitiona prima masina noua. Am avut o DACIA combi, pe care am vandut-o si am pus avans pentru un Matiz nou. La inceput imi faceam probleme cum voi plati leasing-ul, pentru ca apoi dupa un an sa imi fac probleme sa nu uit sa platesc rata. Lucrurile au inceput sa mearga, am inceput sa fac angajari (nu ma mai descurcam singur). In 2007 un coleg de la scoala unde predam mi-a recomandat un “baiat exceptional”, parere la care am ajuns si eu sa o am despre Ionut. Ulterior in 2008 am ajuns la 3 oameni angajati, dintre care unul lucreaza in continuare la noi. Ca sa merg pe idea asta, totdeauna am luptat ca cine vine in INOVA sa si ramana. Mai mult decat atat, am considerat ca este essential ca omul sa vina cu placer la munca. Alt randament are, decat daca ar veni altfel. Revin la idea anterioara. Intre 2008 si 2010 am ramas cu 3 oameni, dupa care din 2011 am ajuns la 4 oameni, pentru ca in 2013 sa ajungem la 5 oameni, iar in 2014 la 10 oameni. Azi, acum suntem 12 oameni, si inca mai cautam sa crestem familia.

De la inceput am mers pe idea de a investi cam tot ce am castigat inapoi in INOVA, fapt pentru care in 2014 ne-am mutat la casa noastra, iar din 2016 am extins “casa” si cu un depozit. In total avem aprox. 400 mp la dispozitie. 🙂

De prin 2013 am cochetat cu ideea de a instala si monta camera de supraveghere, sisteme antiefractie, control acces, etc. Oarecum a venit aceasta solicitare implicit la clienti pe care ii aveam la acea data. Si asa am inceput si acest segment de a proiecta, instala si configura sisteme de Securitate. In 2013 ne-am licentiat la IGP, in “Proiectare, instalare, modificare sau intretinere a componentelor sau a sistemelor de alarmare impotriva efractiei”, iar spre sfarsitul lui 2013 ne-am licentiate in “Instalare si intretinere a sistemelor si instalatiilor de semnalizare, alarmare si alertare in caz de incendiu”, adica Detectie incendiu. Din acest moment (inceputul lui 2013), am inceput la modul cel mai serios sa profitam si de acest segment care dupa parerea mea a fost un succes pentru noi. Prima centrala de detectite incendiu am instalat-o la noi in sediu (in primul rand pentru siguranta noastra, dar si sa avem pe ce testa). Prima alarma am instalat-o la un client (magazine nonfood), la care s-a intamplat asa:
Intr-o zi de vineri (cred) m-am intalnit cu reprezentantii acestei companii (in prealabil i-am anuntat ca suntem autorizati si pe acest segment), intalnire la care m-au solicitat sa incepem sa le montam sisteme de alarma si supraveghere video. Eu am fost fericit; am zis sigur ca da!

Colegul meu Ionut a luat manualul centralei de antiefractie in weekend, si luni cand sa instalam primul sistem, a si venit cu lectia invatata (lucru care l-am apreciat enorm). Totdeauna le-am spus tuturor colegilor ca in primul rand invata pentru ei. Ca aplica in acest moment ce stiu la INOVA, este altceva. Sincer sa fiu nu am mai vazut asa “foame de a invata” de la Ionut incoace (am mai vazut, dar nu la acel nivel). Nu vreau sa se supere colegii actuali pe mine. Fiecare au acesta foame in ei mai mult sau mai putin. Incetisor am ajuns sa instalam si la alti clienti aceste sisteme de Securitate, si asa am reusit sa dezvoltam, pe langa IT&C, si acest segment. Mai mult, am inceputi dezvoltarea segmentului sistemelor de sonorizare in spatii comerciale. Suntem la inceput, dar dornici de a invata lucruri noi.

Am inceput si partea electrica, in idea ca faceam si acest segment, dar intr-o masura mai mica, asa ca am angajat electrician, pentru a dezvolta si acest segment. Greu la inceput, dar sunt increzator ca si acest segment va creste in timp. Cu putin noroc si foarte multa munca cred ca vom reusi.

An de an am mers pe principiul sa realizam mai mult decat anul precedent. Si cu un leu in plus fata de cel precedent si era bine (imi ziceam eu). Dar s-a dovedit a fi mult mai bine tot timpul. A crescut partea de servicii, dar a scazut putin partea de vanzare; lucru care intentionez sa-l indrept, in idea ca mi-am cam propus de ceva vreme sa angajam un om de vanzari. Parcul auto l-am tot extins, in ideea ca facem foarte multe delegatii in tara, asa ca am ajuns si aici la 8 masini (mici si maricele ), si motocicleta mult visata. Un Dragstar de 650 cmc, dragoste la prima vedere.

Deocamdata atat! Restul in timp, sa vedem ce vom mai face. Sper sa va scriu doar lucruri bune!

Succes tuturor!